Skip to main content

ΠΑΙΔΙ

Πώς το γάλα επηρεάζει το ύψος του παιδιού σου

Είναι όλα τα γάλατα ίδια;



Εμείς στο σπίτι παίρνουμε γάλα φρέσκο, από το σούπερ μάρκετ ή από μηχανήματα ανάληψης γάλακτος. Όταν βρεθούμε στην επαρχία, προτιμάμε το γάλα το ντόπιο, που, ναι, είναι πιο νόστιμο, κακά τα ψέματα.

Υπάρχουν όμως και γονείς, πιο ψαγμένοι και πιο εναλλακτικοί από εμάς, που δίνουν στα παιδιά τους γάλα καρύδας, αμυγδάλου ή σόγιας. Κάνουν κάτι καλύτερο από εμάς;

Μια νέα έρευνα απαντάει πως Όχι καθώς τα παιδιά που πίνουν γάλα φυτικής προέλευσης είναι πιο κοντά στο ύψος εν συγκρίσει με τα παιδιά που πίνουν το παραδοσιακό γαλακτοκομικό γάλα. 

Οι ερευνητές του Νοσοκομείου του Αγίου Μιχαήλ στο Τορόντο, που πραγματοποίησαν τη μελέτη, και έκαναν τη σχετική δημοσίευση στο αμερικανικό περιοδικό κλινικής διατροφολογίας "American Journal of Clinical Nutrition" κατέληξαν στο ότι όσο περισσότερο μη αγελαδινό γάλα φυτικής προέλευσης πίνει ένα παιδί, τόσο πιο κοντό γίνεται. 

Συγκεκριμένα, για κάθε ποτήρι μη αγελαδινού γάλακτος που πίνει ένα παιδί καθημερινά, γίνεται κατά μέσο όρο 0,4 εκατοστά πιο κοντό από το μέσο όρο για την ηλικία του. 
Από την άλλη, για κάθε ποτήρι αγελαδινού γάλατος τη μέρα, ένα παιδί έχει 0,2 εκατοστά μεγαλύτερο ύψος από το μέσο όρο των συνομηλίκων του.
Η μέση διαφορά ύψους ανάμεσα σε ένα παιδί που κάθε μέρα πίνει τρία ποτήρια (ή φλιτζάνια) αγελαδινού γάλατος και σε ένα παιδί που πίνει την ίδια ποσότητα γάλατος αλλά όχι αγελαδινού, είναι 1,5 εκατοστά υπέρ του πρώτου. 

- Και όσα πίνουν και αγελαδινό και φυτικής προέλευσης; Τι γίνεται εκεί;
Ακόμα και αυτά τα παιδιά έχουν μικρότερο ύψος από το μέσο όρο.

- Γιατί συμβαίνει όμως αυτό; Πώς εξηγείται;
Οι επιστήμονες λένε ότι αυτό συμβαίνει γιατί το φυτικό γάλα δεν διαθέτει τις ίδιες πρωτεΐνες και λίπη με το αγελαδινό. 
Με την εξαίρεση του γάλακτος σόγιας, τα άλλα μη γαλακτοκομικά γάλατα δεν περιέχουν σχεδόν καθόλου πρωτεΐνες. 
Όσον αφορά τα λίπη, μόνο το γάλα καρύδας έχει σχετικά μεγαλύτερες ποσότητες.

Αυτά λένε οι Καναδοί. Εμείς τι θα δώσουμε στα παιδιά μας για να αναπτυχθούν; 
 

Διαβάστε επίσης

ΠΑΙΔΙ

Μωρά του Δεκεμβρίου: Γιατί τα «παιδιά των γιορτών» έχουν το κοκαλάκι της νυχτερίδας (και την επιστήμη με το μέρος τους)

Ξεχάστε για λίγο τα μελομακάρονα και πάμε να δούμε γιατί το μωρό σας είναι VIP από κούνια

ΠΑΙΔΙ

6 συνήθειες-ιδιότητες που ξεχωρίζουν τα παιδιά με «υψηλή συναισθηματική νοημοσύνη»

Η parenting coach Reem Raouda μοιράζεται την εμπειρία της για το πώς μπορούν οι γονείς να βοηθήσουν τα παιδιά να αναπτύξουν 6 πολύ απαραίτητες δεξιότητες

ΠΑΙΔΙ

20 Νοεμβρίου: Παγκόσμια Ημέρα για τα Δικαιώματα του Παιδιού

Η Διεθνής Σύμβαση για τα Δικαιώματα του Παιδιού με απλά λόγια

Προτεινόμενα

ΑΣΤΡΟΛΟΓΙΑ

Ζώδια Δευτέρας 15 Ιουνίου 2026

Φροντίστε να πηγαίνετε με τη ροή των γεγονότων για να μη μείνετε πίσω από τις εξελίξεις.

ΣΙΝΕΜΑ

Βραβεία Tribeca Festival 2026: Οι μεγάλοι νικητές, οι ταινίες που ξεχώρισαν και οι σημαντικότερες διακρίσεις

Το Tribeca Festival 2026 ανακοίνωσε τους νικητές των φετινών βραβείων του, με τις ταινίες Cotton Fever, Labrador – Autopsy of Silence και Jail Time Records να κατακτούν τις κορυφαίες διακρίσεις στις βασικές διαγωνιστικές κατηγορίες.

ΑΣΤΡΟΛΟΓΙΑ

Τι πρέπει να γνωρίζουν και τα 12 ζώδια για τη Νέα Σελήνη στους Διδύμους

Χρησιμοποιήστε αυτή τη Νέα Σελήνη για να θέσετε προθέσεις και να οραματιστείτε τι θα θέλατε να συμβεί τους επόμενους έξι μήνες.